Dålig planering

Är det fler än jag som tycker att dom lediga dagarna är dom svåraste att planera rent träningsmässigt?

Planerna för dagen var att baka bullar (inför släktkalas), träna, möte i stan på eftermiddagen.
Däremot var inte planen att vakan kl 12 (!).


Jag är en person som kan sova i princip hur länge som helst om jag inte ställer en väckarklockan.
Väldigt opraktiskt ibland.. för det är ju underbart att få vakna av sig själv och kunna ligga och dra sig. Igår somnade jag i soffan, å när ja väl tog mig till sängen hade jag inte en tanke på att ställa klockan. Så därför vaknade jag när ja gjorde.. och halva dagen va borta.
Satte genast igång att baka, eftersom idag är ända dagen ja har tid till de va de inte så stort val, 3 h och ca 90 bullar senare hade jag mer än bråttom in till stan!

Planerade om och tänkte ge mig ut och springa när jag kom hem, men spårvagnarna strulade på hemvägen och de slutade med att ja fick från Vasa till Linneplatsen. Ingen jätte lång sträcka, men tillräckligt i skor med en om än liten klack och lite väl kall jacka.

Så nu har ja istället lagt mina bullar i frysen och planerar för löpning imorgon.

Jag kände i alla fall rätt igår när jag tyckte yogan va jobbigt.. har träningsvärk på dom mest underliga ställen idag. Nedre revbenen, mitt på ryggen. Men träningsvärk gillar vi:)

Ta sig ut till landet å springa där eller ta sig till skatås å springa där? Vi får se va de blir, men oavsett måste ja gå upp i tid för ska infinna mig på jobbet vid lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0