Förbannad.

Förra onsdagen skrev jag det här inlägget, mest handlade det om att jag tog mig ut och sprang en dag när motivationen inte var på topp. Men det som också var med i inlägget var det faktum att jag och säkert många med mig drar mig lite för att springa när det är mörkt.
Man känner sig inte trygg, och dom gångerna man ger sig ut, så tittar man kanske en gång extra runt omkring sig.
Jag kände i alla fall förra onsdagen att det va inga problem och springa vid 19 tiden. Visst va de mörkt men det va ganska mycket folk ut och man kan knappast kalla de för sent när klockan är 19 en vardag.
Dagen efter tog jag en promenad och mötte upp min kusin, och passaerade affären på väg hem.. och ser då en löpsedel.
Nu har ja ingen bild på just löpsedeln, men här är artikeln från en annan tidning. Det är en man som blviit rånad av två yngre män, runt klockan 20. Precis där han blev rånad sprang jag - 1 timme tidagare!

Jag är glad att ja inte va där en timme senare, sen hade jag å andra sidan inga värdesaker med mig men ändå, jag käne mig trygg. Men tydligen var det dumt.

Åh ja blir så arg. Frustrerad.
Jag kommer forsätta att springa på vardagskvällar, men tyvärr kommer jag nog att titta mig extra noga omkring, alla fall dom kommande veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0